Rhapsody

در ستایش بطالت

چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶ ب.ظ

حتی قبل از نوشتن یک جمله می‌دونم که این پست، پست شسته ‌رفته‌ای نخواهد بود! دو هفته‌ی اخیر رو، بعد از انجام دادن یک سری کارهای طاقت‌فرسا به بی‌کارترین شکل ممکن در چهار سال اخیر زندگیم گذروندم. برای خوابیدنم زمان خاصی مشخص نکردم و شب‌ها رو به دیدن سریال گذروندم. گذاشتم که با ساعت طبیعی بدنم بیدار بشم و برای بیداری ساعت کوک نکردم. دوباره ورزش رو از سرگرفتم و کارهای باقی‌مانده رو با آرامش و به دور از هیاهو انجام دادم.

در تمام طول زندگیم هیچ‌وقت نتونستم کسانی رو درک کنم که می‌گفتند هر چه قدر فشار بیشتری تحمل کنند می‌تونند نتایج بهتری بگیرند. من همیشه جزو اون دسته‌ای بودم که زمان فرجه‌ها خوندن درس‌ها رو تموم می‌کردم و شب‌بیداری امتحان رو نمی‌کشیدم. درک نمی‌کردم که چرا دوستانم فرجه‌ها رو نادیده می‌گرفتند و شب‌های امتحان تا صبح بیدار می‌موندند. برای من همیشه داشتن زمان اضافه برای بطالت مهم بود. کتاب در ستایش بطالت رو نخوانده‌ام. گرچه با تعاریفی که ازش شنیده‌ام حدس می‌زنم که درباره‌ی همین موضوع باشد. درباره‌ی پیدا کردن آرامش به دور از ضرب‌العجل‌ها و گذروندن زندگی با ریتم کندتر. 

 

  • ‎‎‎‎‎‎ ‎‎

Invisible city

Twenty prime

نظرات  (۴)

منم :)

پاسخ:
سلام نبات:)
خوشحال شدم که اسمت رو دیدم! آدرست یادم رفته بود:))
  • مائده ‌‌‌‌‌‌‌
  • بعداً نوشت: اسپویلر الرت :))

    - - - - -

    آم، در واقع کتاب در ستایش بطالت بیشتر از این زاویه به قضیه نگاه می‌کنه که چرا در یک جامعه، عده‌ای برای دست یافتن به "بیشتر"، ساعات زیادی کار می‌کنند و چرا این سهم از یه مساواتی پیروی نکنه. که همه بتونن به نوعی اون فراغت رو دست پیدا کنند.

    اسپویل کردم؟ خب بذار یه اسپویلر الرت اولش بذارم :دی

    پاسخ:
    اها! پس بیشتر دیدش جامعه شناسانه است! یکی به من گفته بود که کلا در مورد اوقات خالی داشتنه وقتی داشتیم راجع به اوقات فراغت حرف می زدیم و من فکر کردم راجع به این موضوعه!
    مرسی که اسپویلر گذاشتی:))))

    عزیزمی

     

    پاسخ:
    ◉‿◉
  • کنت ویلیام
  • ازین ستایش ها دوس دارم:دی

    پاسخ:
    منم خیلی دوست دارم! ولی همون روزی که این رو پست کردم حجم وحشتناکی کار ریخت سرم:دی
    نباید بنویسم از اینجور چیزا اینجا!!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">