Rhapsody

...Raindrops on roses

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۳۹ ب.ظ
نوشتن و خوندن برام سخت شده. با کلمه‌ها انگار بیگانه شده‌ام. ازکتاب دور شده‌ام و اینجا سه ماهه که به روز نشده. شهرزاد توی وبلاگش چالش سی روز نوشتن رو داره. اما دلم می‌خواد به یاد روزای قدیم اسمش رو بذارم بازی وبلاگی. می‌خوام بنویسم. برای سی روز. شاید نه هر روز. ولی می‌خوام لیستی داشته باشم که بتونم باهاش دوباره نوشتن رو از سر بگیرم. امروز روز اوله:

Day 1: List 10 things that make you really happy.

1. کاظم کوکرم توی برنامه کتاب‌باز می‌گفت از بچگی دوست داشته درباره‌ی چیزای مورد علاقه‌اش صحبت کنه. درباره‌ی کتاب‌هایی که خونده و فیلم‌هایی که دیده. برای همین هم مروج علم شده. منم دوست دارم درباره‌ی چیزهای مورد علاقه‌ام صحبت کنم. اینکه چند تا کتاب و فیلم راجع به یه موضوع خاص بخونم و بتونم راجع بهشون به بقیه بگم. برای همین هم هست که وبلاگ زدم! صحبت‌کردن درباره‌ی چیزای مورد علاقه‌ام من رو خیلی خوشحال می‌کنه. اینکه دیگران بتونن برق توی چشمام رو ببینن وقتی دارم صحبت می‌کنم. 

2. روزای ابری و برفی و بارونی. شاید به خاطر این باشه که متولد بهمنم. تجربه بهم ثابت کرده که روزایی که از خواب بیدار می‌شم و هوای سرد به صورتم می‌خوره خوشحال‌ترم و با انرژی بیشتر. تا حدی نشونه‌هاش رو دیدم که برای خودم یه سندروم اختراع کردم: سندروم بهمن-فوریه! تعداد روزایی که توی این دو ماه توشون خوشحالم خیلی بیشتر از هر زمان دیگه‌ای و به خصوص نیمه‌ی اول ساله. حالم رابطه‌ی مستقیم داره با دمای هوا!

3. موسیقی.

4. کشف چیزای خیلی نادر. خواننده‌ها و فیلم‌ها و کتاب‌هایی که هیچ کس نشنیده و ندیده و نخونده. کشف یوتیوبرهایی که کم تراز هزار نفر subscriber دارن.خواننده‌هایی که فقط توی soundcloud و بعد از کلی گشت‌زدن توی سایت می‌شه آهنگاشون رو پیدا کرد. 

5. سفر با همسفرای خوب.

6.  شاید بعضی‌ها بگن تعریف دیگران براشون اهمیتی نداره اما من فکر نمی‌کنم بشه بدون اینکه به تعریف دیگران اهمیت بدیم زندگی کنیم. درکی که دیگران از ما دارن توی زندگی ما مهمه. اینه که وقتی ازم تعریف می‌کنن، به خصوص توی مواردی که خونِ دل خوردم تا در خودم به وجودشون بیارم (مثلا یه خصوصیت رفتاری یا یه مهارت) من رو خوشحال می‌کنه. باعث می‌شه خوشحال بشم که اون چیزی که توی وجود خودم، از خودم انتظار دارم و براش تلاش می‌کنم به چشم دیگران هم اومده. خوشحال می‌شم از اینکه تصوری که از خودم دارم اون‌قدر نمود بیرونی پیدا کرده که دیگران متوجهش شده‌ان. 

7. فیلم دیدن. به خصوص وقتی که بخشی از پروژه‌ی سینماییم باشه. 

8. وقتی نتیجه‌ی زحمت‌هام رو می‌بینم. 

9. لباس! چند وقتیه که توجهم به لباس بیشتر از قبل شده. دوست دارم استایل‌های مختلف رو امتحان کنم و چند هفته پیش، بعد از ده یازده سال دامن خریدم! خوشحال شدم از اینکه لباس خریدم و مهم‌تر از اون استایلی رو گرفتم که این همه مدت بود حتی به خودم اجازه فکر‌کردن بهش رو نمی‌دادم چون فکر می‌کردم مدل من نیست!

10. احساس تعلق. همین احساسه که به آدم حداقل در نظر خودش اعتبار و احترام می‌ده. اینکه آدم بتونه از کلمه‌ی "ما" به عنوان بخشی از یک گروه استفاده کنه. 


+ فکر نمی‌کردم بتونم ده تا بنویسم! هر کسی که خوند بنویسه به نظرم. بعد از چندین سال می‌شه یه بازی وبلاگی درست کرد دوباره. 
  • ‎‎‎‎‎‎ ‎‎

نظرات  (۶)

منم خیلی دوست دارم بنویسم ولی دیدم خیلیاش مشترکن با مال تو :)) بازم دوست دارم بنویسم ولی.

پاسخ:
عیب نداره! بنویس:))
جاهاییش که شبیه به مال منه رفرنس بده به من یه سری چیزای دیگه بنویس:دی

وای مورد چهار خیلی خاص و دوست داشتنیه واقعا *__* :))

پاسخ:
yup:))

حس خیلی خوبی از خوندنشون بهم دست داد :) بعضی موارد مشترک یادم انداختن که لیست من برخلاف انتظار خودم زیادی کوتاه نیست. هرچند می‌فهمم وقتایی رو که کلمه‌ها تو ذهنمون لخته می‌بندن، ولی من از جمله چشم‌انتظارا برای بیشتر نوشتنتونم. کیبوردتون سبز :)

 

پاسخ:
خوشحالم که خوشحال شدین:)
خب خط آخر کامنتتون یکی دیگه از چیزاییه که من رو خوشحال می کنه. امیدوارم بیشتر بنویسم:) شما هم البته فکر می کنم یه مدت نبودین!

آقا منم بازی! دو ماه و نیم از آخرین پست وبلاگم می گذره. دیگه وقتشه یه تکونی بدم به خودم :))

 

فعلا پستت رو نمی خوام بخونم که ایده نگیرم :دی بذار مال خودم رو بنویسم، برخواهم گشت!

پاسخ:
عه سلام:))) 

الان که من دارم جواب کامنتت رو می دم نوشتیش!

مرسی که این رو برای بازی وبلاگی پیشنهاد دادی. منم شرکت کردم. الان می فهمم که خیلی احتیاج داشتم به بهونه ای واسه نوشتن :)

 

شماره ی 6 تا مدت ها درگیری ذهنی من بود. اینکه چقدر از چیزی که دیگران از وجود ما دریافت می کنن یا در واقع ما از خودمون به نمایش میذاریم، میتونه من واقعی یه آدم رو بسازه؟ و اینکه چقدر این موضوع اهمیت داره؟

این مدلی که تو گفتی برام جالب بود و قابل هضم ترش کرد.

پاسخ:
گاهی اوقات آدم می خواد بنویسه ولی نمی دونه از چی. خیلی وقتا اتفاق افتاده این موضوع برای من تو این ده سال وبلاگ داری!

من به این نتیجه رسیدم راجع به تاثیر تعریف دیگران هر چی فکر کردم که چرا بهش احتیاج داریم! 

دقیقا امروز داشتم فکر می‌کردم که منم تو بهمن حالم بهتر از ایام دیگه‌ست. یه جورایی خوشحال‌تر و درس‌خوترم و کمتر می‌خوابم. 

ولی من چلهٔ تابستون به دنیا اومدم :))) 

پاسخ:
پس بهمن خاصیت جادویی ای داره لابد^_^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">