Rhapsody

At least those of you who still got an ear*

پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ق.ظ

با تنهایی چه کار باید کرد؟ 

 

 

* عنوان از remains of the day برای فیلم corpse bride

  • ‎‎‎‎‎‎ ‎‎

نظرات  (۱۲)

به قول یکی اونکه پادشه خوبان بود رفت داد از غم تنهایی ما که جای خود داریم...

پاسخ:
عه شما! چه عجب!
  • فیلو سوفیا
  • بیا قسمت کنیم تنهاییمون رو؛)

    خواستی یه روز ببینیم همو:)

    پاسخ:
    پلی باشه واسه از خود گذشتن؟ :دی

    نمی‌دونم. شاید (و فقط شاید) نمیشه کاری کرد، حداقل در بعضی موارد.

    پاسخ:
    در موارد دیگه چه کار میشه کرد خب:-؟

    من به خودم فکر میکنم. کار زیادی نیست ولی خب یکم خودم رو با خودم آشنا تر کرده.

    پاسخ:
    راستیتش حوصله ی این کار رو ندارم الان:)))
    کار سختیه و انرژی بر. الان نمی تونم این قدر انرژی بذارم براش! 

    دقیقا در درون من جنگی هست که یک سمت برای زندگی در تنهایی میجنگه و اون یکی برای معاشرت

    انتهای ترم گذشته در تایم ناهار به قدری جنگ بالا گرفت که توی فضای سبز محیط دانشگاه یک گوشه‌ای رو پیدا کردم و به حال تنهایی خودم زار زدم‌ و از خودم میپرسیدم که چرا هیچ دوستی ندارم

    پاسخ:
    ای بابا. سخته اینطوری...
    دلم می خواست می تونستم یه چیزی بهت بگم ولی نمی دونم چی! فقط امیدوارم بهتر باشه الانت از اون روزی که نوستی این کامنت رو:)

    چرا دیگه هیچ کس هیج کجا نیست؟

    پاسخ:
    سلام:]
    نمی دونم واقعا! 

    مدارا؟

    پاسخ:
    آخه احساس می کنم این دم دستی ترین کاریه که آدم می تونه دربرابرش بکنه! 

     

    خیال‌پردازی. آرزوهای کوچیک. پیدا کردنِ راه‌های کوچیک.

    پاسخ:
    این ها رو دارم. حتی بیشتر از آرزوها و راه های کوچیک! به چیزای بزرگ فکر می کنم و تهش مثل این می مونه که یه کتاب محشر بخونی ولی کسی نباشه ذوقت رو باهاش سهیم بشی!!!
  • مهدی ­­­­
  • گفتگوی یه نفره با خودتون هم ایده بدی نیست.

    الان یک ساعت و خورده ای با خودم داشتم تو گوشی حرف میزدم و فیلم می‌گرفتم :)) وقت میگذره :)

    پاسخ:
    اخ آخ اینو انجام می دم گاهی اوقات. انگلیسی هم می گم که تمرینی باشه واسه اسپیکینگ. بعضی وقتام یه بحثی رو پیش می کشم وسط خودم با خودم دعوام می شه تهش:)))
    شما که فیلم می گیرید بذاید رو یوتیوب شاید یوتیوبر شدید!!!
  • مهدی ­­­­
  • تو فکرش اتفاقا هستم. آدمای رد داده معمولا برای بقیه جالبن :)). تو فکر پادکست فارسی بودم. راجع به همین چیزایی که مینویسم. نمیدونم حالا فعلا فقط فکره.

    پاسخ:
    منم یه مدته به قکرم زده پادکست بزنم. ولی وقت زیادی لازم داره آماده کردن مطلب. شاید اصلا یه سری مست صوتی گذاشتم توی وبلاگ درآینده!

    الآن که بعد از یک ماه خوندم کامنتم رو نمی‌دونم اون موقع منظورم از بعضی موارد چی بوده، بعضی آدمها، بعضی وقتها، یا بعضی تنهایی ها.

    به هر حال فکر می‌کنم هر آدمی تنهاست، چون نمی‌تونه خودش و احساساتش رو به طور کامل با کسی به اشتراک بذاره؛ حتی اگه هم خودش بخواد و هم اون شخص مقابلش (که چنین چیزی هم پیش نمیاد فکر کنم هیچ وقت) باز هم نمی‌تونه.

    حالا این که در بقیه موارد چی رو نمی‌دونم. فکر کنم هم بستگی به موردش داره هم اینکه یه آدم باصلاحیت‌تر از من باید اظهار نظر کنه.

    پاسخ:
    منم دارم بعد از یک ماه به کامت شما جواب می دم! 
    اون چیزی که توی نظر من بود، اون تنهایی ای که شاید بهش بگن تنهایی اگزیستانسیال یا هر چیز دیگه ای نبود.منظورم یه تنهایی عام در حد معاشرت های هر روزه بود. الان که فاصله گرفتم از روز نوشتن پستم به نظر میاد دچار خاصیت بزرگسالی شدیم من و دوستان قدیمم. هر کسی پی کاری هست و وقتی نیست برای معاشرت بیشتر. از طرفی دوست پیدا کردن توی بزرگسالی خیلی سخت تر از دوس پیداکردن توی کودکیه...
    چیزی که شما توی این کامنت نوشتی واقعیت داره. شاید خیلی کلیشه ای به نظر بیاد اما یاد اون تیکه از شعر مسافر سهراب سپهری افتادم که: 
    وصل ممکن نیست/ همیشه فاصله ای هست/ اگرچه منحنی آب بالش خوبی است برای خواب دل آویز و ترد نیلوفر/ همیشه فاصله ای هست. 

    خب فکر می‌کنم راه حل اون مدل از تنهایی خیلی سخت نیست. اگه بخواین می‌تونین با دو سه تا از دوستایی که از دیدار باهاشون خوشحال میشین تماس بگیرین و با هم قرار بذارین پارکی کوهی جایی. به احتمال زیاد اونها هم به خاطر اینکه بعد از چند وقت باعث دور هم جمع شدنشون شدین بسیار تشکر خواهند کرد. حداقل تجربه من عموما این طور بوده.

    پاسخ:
    درسته همین طوره.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">