Rhapsody

گودریدز

جمعه, ۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲ ق.ظ

سال آینده چلنج گودریدز نخواهم داشت. به اندازه ی کافی با اعداد و کمیت ها سر و کله می زنم. نمی خواهم یکی از خالص ترین لذات بشری را به اعداد آلوده کنم. به علاوه وقتی تعداد کتاب های خوانده شده در شلوغ ترین سال عمرم را می بینم قابلیت این را دارم که مغرور شوم و خودم را واقعا انسان فرهیخته ای به حساب بیاورم. در حالیکه سه تاشان دوباره خوانی هری پاتر بود و دو تای دیگر ماجراهای بچه های بدشانس. 

مورد دیگر این است که زیاد خواندن لزوما انسان را پخته تر نمی کند. خواندن تمام زندگی نیست و گودریدز، با همه ی خوبی هایش ذاتا یک شبکه ی اجتماعی است و گاهی آدم را وسوسه می کند به جان کتاب هایش بیفتد و ریویو پشت ریویو بنویسد بلکه ریویو ها لایک شوند و ذره ای دوپامین در بدن ترشح شود.

  • ‎‎‎‎‎‎ ‎‎

All that I'm living for

Invisible city

Nocturnal

نظرات  (۳)

چند ماهی هست به گودریدز دیگه سر نمیرنم برای همبن
استرس اینکه آیا میتونم اینقدر کتاب بخونم یا نه عصبی کننده س
آره واقعا با کیفیت خوندن خیلی مهمتره
پاسخ:
من هم دقیقا سر آخرین کتابی که برای چلنج وارد کردم استرس داشتم. تحمل دیدن عددی به جز 100% رو نداشتم. 
حتی اگه کتاب با کیفیت و فاخر هم باشه از روی اجبار خوندنش به نظر من کاملا اشتباهه. 
راس میگی من همه‌ش فکر اینم که مثلا ۱۵ تا کتابمو هنوز تموم نکردم، بعد میرم تو پروفایل یکی می‌بینم ۷۰ تا کتاب خونده امسال :| :))
پاسخ:
هفتاد خوبه باز. یه سری ها بالای 150 می خونن!
زیاد خودت رو درگیر عدداش نکن. برای اینکه یه دورنما بدی بهش خوبه ولی بیشتر واقعا به ادم استرس میده. من هر سال یه عددی مشخص میکنم اما خیلی گیرش نیستم که حتما بهش برسم، به جاش هر وقت به اخرای سال میرسیم میرم و عدد چلنج رو به تعداد کتابایی که خوندم کاهش میدم :)) اینجوری حس پرفکشنیسمم ارضا میشه :دی
پاسخ:
نمیشه! تا اون درصد به 100 نرسه من نمی تونم آروم بگیرم. بعد کتاب خوندن تبدیل میشه به یه وظیفه در طول سال. حالا خوبه گودریدز قابلیت reread رو اصافه کرده. قبلا که نمی شد یه کتاب رو چند بار بیاری تو چلنجت من دیوونه میشدم:دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">