Rhapsody

Repost

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۴۵ ق.ظ

اون مستطیل سبز بدقواره فقط برای این ساخته نشده که یازده نفر، نود دقیقه‌ی تمام بیفتن دنبال یک توپ و آخرش هیچی نشه. اون مستطیل سبز بدقواره می‌تونه ماشین زمان باشه، می‌تونه ساعت برنارد باشه، می‌تونه یه کرم‌چاله باشه که آدم رو به اون طرف جهان وصل می‌کنه.
مستطیل سبز بدقواره فقط فوتبال نیست. فقط بارسلونا هم نیست. توی مستطیل سبز بدقواره تمام دوستای آدم جا می‌شن. نت‌های تمام آهنگ‌های جهان توش نواخته می‌شن. تک تک کلمات کتاب‌ها رو می‌شه از روش خوند و رازهای آفرینش رو دونه دونه کشف کرد. می‌شه باهاش برگشت به سوم راهنمایی و جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی. می‌شه باهاش برگشت به بازی افتتاحیه و امتحان آمادگی دفاعی و پدافند غیرعامل. میشه تبدیل بشه به یه mp3 player که داره come home رو پخش می‌کنه. می‌تونه اون روزی باشه که کتاب دفاعی رو ریزریز کردیم و ریختیم تو سطل آشغال جلوی مدرسه. مستطیل سبز بدقواره می‌تونه تبدیل بشه به کلم‌پلویی که شب بازی بارسا با اینتر پخته شده بود. می‌تونه تبدیل بشه به شیر کاکائو و بستنی لیتری‌ای که داییم برامون آورده بود. می‌تونه تبدیل بشه به تخمه‌ی کدوحلوایی‌هایی که با حرص شکسته شدن. می تونه تبدیل بشه به کلاس زبانی که توش گوجه سبز می‌خوردیم و جدول پریمیر لیگ رو تحلیل می‌کردیم. می‌تونه تبدیل بشه به my immortal و کلاس‌های حسابان. می‌تونه جاده‌ی شهریار باشه و سریال زن‌بابا تو عید.

مستطیل سبز بدقواره همسایه‌ی طبقه‌ی چهارممونه که از مکه اومده بود. همون ولیمه‌ایه که مامان و بابا رفته‌بودن. همون فیلمیه که شبکه پنج داشت نشون می‌داد و همه چیز توی متروی روسیه اتفاق می‌افتاد. مستطیل سبز بدقواره همون شیش دوی معروف تو سانتیاگو برنابئوئه. مستطیل سبز فرمول عمود مشترک دو خط متنافره. جواب همون سوالیه که تو کنکور فاصله‌ی عمود مشترک دو خط متنافر رو می‌خواست. مستطیل سبز بدقواره برابره با رادیکال شصت‌وپنج. مستطیل سبز بدقواره بازی ایران بوسنیه تو شب کنکور. بازی ایران عربستانه. کلاه قرمزیه. همون توپ والیبالیه که موقع بازی ایران و آنگولا بین زمین و آسمون معلق بود. دایی دوستمه که والیبالمون رو ناتمام گذاشت و ما رو برد تا به زور بازی رو ببینیم. مستطیل سبز بدقواره آهنگ‌های انریکه است بعد از پیروزی. بارون درخت‌نشینه بعد از شکست. مستطیل سبز بدقواره کل‌کل‌های من و داداشمه. آب پرتقال سن‌ایچه تو فینال 2009. گچ سبزرنگ پامه بعد از بازی بارسا و چلسی. مستطیل سبز بدقواره بازی سیمزه و کِرَکی که مشکل داشت. مستطیل سبز بدقواره کاغذ‌دیواری‌های خونه‌مونه. کلاس برنامه‌ریزی تولیده. الگوریتم ژنتیکه. فرمول‌های شرطی اکسله. مستطیل سبز بدقواره تمام جهانه.
اگه یه روزی کسی بخواد زندگی من رو بکشه کافیه که یه مستطیل سبز بدقواره نقاشی کنه و یه مشت بازیکن و داور و یه توپ فوتبال بذاره توش و سوت شروع بازی رو بزنه. همه‌ی چیزهای مهم دیگه خود به خود سروکله‌شون وسط بازی پیدا می‌شه.



+ می خوام اینجا ریشه بِدَونم. می خوام دیگه جا به جا نشم. شاید آدرس اینجا رو عوض کنم و یا اسمش رو. ولی می خوام مثل پروانه ای که قبلا شش سال توش نوشتم اینجا بمونم. آرشیو north star رو از دست دادم. می خوام گاهی اوقات بعضی از پست های قبلیم رو اینجا دوباره منتشر کنم. بلکه این بی ریشگی اسباب دردسرم نشه.
++ اتفاق جالبی بود همزمانی خوندن این نوشته و شروع شدن جام جهانی! جام جهانیتون مبارک^_^
  • ‎‎‎‎‎‎ ‎‎

نظرات  (۴)

اتوئو اومده 2018
خدااااا
پاسخ:
خیلی خیلی متشکرم که خبر دادید!!!! 
من کلی کار داشتم نمی خواستم بازی مصر رو ببینم ولی کامنتتون رو که خوندم سریع تلویزیون رو روشن کردم و چه چیزی بهت از دیدن دوباره ی اتوئو بعد از این همه سال!
چقد خوب بود این پست. من البته این اندااازه با فوتبال خاطره ندارم :) ولی باعث شد منم یه چیزایی یادم بیاد الان، هم تلخ هم شیرین. اصن دنیاییه‌ها برا خودش :)
پاسخ:
این متن مال پارسال یا پیارساله. از اون موقع تا الان خاطراتم بیشتر شدن با فوتبال^_^
کلا پدیده ی خیلی جالبیه. فقط یه ورزش خشک و خالی نیست!
امروز پویول قراره بیاد 2018
گرچه یه دوستم حرف خوبی میزد و میگفت این همه پول برا چی باید بدن اینا بیان ایران ولی خوشحالیم از اومدن پویول رو نمیتونم با این استدلال عقلانی منطقی از بین ببرم :/
پاسخ:
تمام روز منتظر پویول بودم که بیاد. آخرشم نیومد:-|
دقیقا بخش منطقی مغزم من هم همین رو می گفت بعد از اومدن اتوئو! همه اش داشتم به خودم می گفتم خب که چی؟! ولی خب بعد از این همه مدت خیلی خوب بود دیدنش. حیف که پویول نیومد:-|
راستی خواهش میکنم
این قدر ذوق کردم یادم رفت :|
پاسخ:
=)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">